پست ثابت

باید مهربان بود باید که عشق ورزید ✿✿زیرا که زنده بودن هر لحظه احتمالیست

سیب

سلام


فکر کنم همتون شعر سیب از حمید مصدق و جواب اون رو که

فروغ فرخزاد داده رو  شنیدید

حالا تو ادامه اون شعر ها و جواب جواد نوزری از زبان سیب رو

به هردو شاعر و جواب باغبان (پدر فروغ) رو هم  گذاشتم  حتما

بخونیدش زیباست...



ادامه نوشته

خدایا

خدایا کفر نمی‌گویم،


پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!


مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی


لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته


به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!




برای خوندن بقیه شعر به ادامه مطلب برید

ادامه نوشته

زیر گنبد کبود

یکی بود یکی نبود، زیر گنبد کبود حتی خدا هم نمی دونست

چی می خواد . یکی همیشه به دنبال یه چشم بند  بود تا نتونه

دنیا رو ببینه. نتونه زشتی ها و غم ها و خوبی ها رو ببینه. اما یکی

دیگه بزرگترین آرزوش  این بود که رنگ چشمای مادرش رو ببینه.

با چشای خودش آسمون رو حس کنه. یا بدونه ماهی چه شکلیه

 یا از پنجره به حیاط خونه جلویی نگاه کردن چه مزه ای داره؟ یکی

دیگه همیشه به دنبال پنبه بود. او از صدای اطرافیانش خسته شده

یود. اون قدر صدای جواب دادن خدا  رو شنیده بود که از همه ی صداها

بدش می یومد ! ولی اون طرف تر یکی دلش می خواست بچش از

شب  تا صبح گریه کنه و با صدای جیغ اون لذت ببره! خلاصه  توی این

خلوتی گنبد کبود و شلوغی این دنیا هیچ کس نمی دونست چی

می خواد. حتی خدا هم دست و پاش رو گم کرده بود. حالا او هم به

دنبال یک دست،یک پا، دو تا دست، دو تا پا، سه تا دست، سه تا پا، 

چهار تا دست، چهار تا پا، یا شاید هزار تا دست می گشت!

لطفا به ادامه مطلب برید:

ادامه نوشته

یکی بود یکی نبود

يکي بود، يکي نبود


اون که بود تو بودي ، اون که تو قلب تو نبود من.

يکي داشت، يکي نداشت.

اون که داشت تو بودي، اون که جز تو کسي رو نداشت من.

يکي خواست، يکي نخواست.

اون که خواست تو بودي، اون که نخواست از تو جدا بشه من.

يکي گفت، يکي نگفت.

اون که گفت تو بودي، اون که دوستت دارم رو جز تو به هيچکس

نگفت من.حالا يکي با اين که تو قلبت نبوده و جز تو هيچ کس رو

نداشته، نميخواسته ازت جدا بشه و دوستت دارم رو جز تو به

هيچکس نگفته و ...

با اين همه حماقت بايد هم تنها بمونه


در ادامه مطلب   پریا ...اثر احمد شاملو

لطفا به ادامه مطلب برید

ادامه نوشته

سخنانی آموزنده از بزرگان

ناتوان ترین آدمیان، آنانی هستند که نیروی بدنی خویش را به رخ دیگران


می کشند (ارد بزرگ)

زیباترین خوی زن ، نجابت اوست  (ارد بزرگ)

آدم خودباور ، هیچ گاه برای رسیدن به مادیات ، ارزشهای آدمی را زیر پا

نمی گذارد (ارد بزرگ)


طول کشیدن معالجه را دو سبب خواهد بود : نادانی پزشک ، یا نافرمانی

بیمار  (زکریای رازی)


فاش نکردن اسرار مردم دلیل کرامت و بلندی همت است  (سقراط)


زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست  (فردریش نیچه)

ادامه نوشته

تبریک ماه مبارک رمضان

شهر الرمضان الذی انزل فیه القرآن

کاش در این رمضان لایق دیدار شویم؛ سحری با نظر لطف تو بیدار شویم؛ کاش

منت بگذاری به سرم مهدی جان؛ تا که هم سفره ی تو لحضه ی افطار شویم.

مژده که شد ماه مبارک پدید؛ به عصیان وعده ی رحمت رسید؛ چه شود ای گل

نرگس با تو دیدار کنم؛ جان و اهل و هستی ام بر تو گرفتار کنم؛ روزه ی

هجر تو از پای بینداخت مرا؛ کی شود با رطب وصل تو افطار کنم.

در ادامه اس ام اس های ماه رمضان

ادامه نوشته